Acordarea de tichete cadou incepand cu 2016

tichete cadou

sursa foto: www.sxc.hu

Acordarea de tichete cadou ca beneficiu angajatilor a reprezentat pentru angajatori, inca de la legiferarea acestora in anul 2006, un instrument la indemina, dar in acelasi timp ambiguu, datorita lacunelor si neclaritatilor legislative.

Legea 193/2006 privind acordarea de tichete cadou si a tichetelor de cresa prevede ca acestea se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclamă şi publicitate, precum şi pentru cheltuieli sociale.

Daca utilizarea pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclamă şi publicitate nu se adreseaza salariatilor unor companii, acestea pot fi acordate de catre angajatori catre salariati pentru cheltuieli sociale, fara a exemplifica prin norme metodologice tipul de cheltuieli sociale si o eventuala limitare a acestora.

Pana la promulgarea si publicarea Noului Cod Fiscal – Legea 227/2015, reglementarea acordarii de tichete cadou era interpretabila, atat pentru angajatori cat si pentru organele fiscale, nefiind clarificate incadrarea cheltuielilor sociale pentru care acestea puteau fi acordate.

Incepand cu ianuarie 2016, data la care vor intra in vigoare prevederile Noului Cod Fiscal, putem spune ca beneficiem de o clarificare a cadrului legal in ce priveste acordarea tichetelor cadou salariatilor.

Astfel ca, la art. 76 (3) litera h din Noul Cod Fiscal – Legea 227/2015, tichetele cadou sunt prevazute ca avantaje in natura impozabile, cu exceptia destinatiilor si limitelor de la alin. 4 litera a aceluiasi articol.

Apar astfel in legislatie specificate situatiile si limitele in care pot fi acordate tichete cadou catre salariati pentru cheltuieli sociale:

  • Cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori salariatilor in beneficiu propriu cat si in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului sau a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 Martie in limita a 150 de ron/salariat pentru fiecare eveniment.

Noutatea introdusa de catre prevederile Noului Cod Fiscal- Legea 227/2015 o reprezinta neimpozitarea tichetelor cadou acordate salariatilor pentru cheltuielile sociale mentionate mai sus, fata de prevederile vechiului Cod Fiscal ce va fi valabil pina la data de 31 decembrie 2015.

Ramine totusi neclarificat in ce situatie tichetele cadou reprezinta avantaj in natura catre salariati si devin impozabile conform art 76 (3) litera h din Noul Cod Fiscal – Legea 227/2015, avand in vedere ca potrivit Legii 193/2006 acestea, cu exceptia acordarii pentru cheltuieli sociale cand nu sunt impozabile, mai pot fi utilizate doar pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama şi publicitate, activitati care nu implica acordarea lor catre salariati.

In asteptarea normelor metodologice la Noul Cod Fiscal – Legea 227/2015, pana la noi completari si lamuriri la art 76 (3) litera h, stim sigur un lucru:

  • Angajatorii pot acorda tichete cadou salariatilor in limita a 150 de ron cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si 8 Martie, iar pentru acestea nu se retin impozit pe venit si contributii sociale.

You may also like...