“Reduceri” in recrutare

reduceri in recrutare

sursa  foto: sxc.hu

Stiti, desigur, cum arata magazinele dupa ce au avut loc reduceri de sarbatori. Te intampina mai degraba goale si prin diferite colturi ale acestora gasesti produse la pret redus, de calitate, dar pe care in mod sigur nu le vei gasi pe masura potrivita! Noile colectii isi vor face aparitia cat de curand!

Cam asa arata acum piata HR, respectiv recrutarea, atat din perspectiva angajatorilor, cat si din perspectiva candidatilor. Cele mai bune „produse” au fost deja luate, iar cele ramase de multe ori nu-s masura potrivita!

Pe scurt despre recrutare:

  • Ne imputinam – stiu cel putin 10 persoane, si nu „prieteni de-ai prietenilor” care sunt plecate din tara: pleaca la studii in strainatate si revin in tara (dupa minim 2 ani) sau isi continua dezvoltarea profesionala „acolo”; acceseaza un loc de munca mai bine platit in strainatate, potrivit pregatirii profesionale si experientei, sau in alt domeniu de activitate. Acest lucru inseamna ca un numar semnificativ de persoane bine pregatite lipsesc – cel putin temporar – din disponibilul si necesarul pietei de recrutare.
  • Multi dintre candidati cauta, mai mult decat inainte, „sensul vietii”. Sunt indeseobi cei care au functionat ca un mecanism perfect, ani in sir, in companii de diferite dimensiuni, convinsi fiind ca sunt indispensabili acestora si ca totul functioneaza pe principiul „win-win”. Insa schimbarile de mai mica sau mai mare amplitudine, atat din piata cat si din interiorul companiilor, au adus in prim plan noi realitati ale mediului de afaceri si totodata ale politicilor de resurse umane. Unii s-au adaptat, altii nu s-au mai regasit in peisaj, reconsiderandu-si prioritatile. In acelasi registru „cromatic” se regasesc atat generatiile mai noi sau mai vechi, care cauta un echilibru mai bun intre timpul personal si castigurile de natura salariala.
  • Cei care nu „cauta sensul vietii” isi doresc oportunitati de castig financiar mult mai importante, comparativ cu ceea ce au la momentul respectiv; schimbarea unui loc de munca de catre candidatii care sunt angajati de mai multi ani intr-o companie, devine motivanta de la anumite procente in sus in ce priveste castigurile salariale. Candidatii care sunt mai putin interesati de acest aspect raman cei care nu au un loc de munca.
  • Un numar semnificativ din ultimele 2 categorii devin „free-lancers” sau intentioneaza sa se indrepte spre antreprenoriat. Desigur, idealismului sau pragmatismului acestor „cutezatori” li se adauga, dupa caz, dorinta de mai multa autonomie si creativitate in activitatea profesionala.
  • Vestul (tarii, nu cel salbatic) capata puteri. Cu alte cuvinte, acesta s-a dezvoltat atat de mult, incat numai cine nu vrea nu munceste acolo. Desigur, intr-un proces de recrutare, asteptarile financiare ale candidatilor de aici sunt mai mari fata de ale candidatilor cu profil similar din alte zone ale tarii; totodata, acum asistam la „migrarea” inversa: din ce in ce mai multe persoane iau in calcul relocarea in vestul tarii.
  • Raman cautati in continuare programatorii si specialistii in vanzari, de pretutindeni.
  • Social media castiga teren in procesele de recrutare. Este timpul ca ofertele site-urilor de profil sa devina mai competitive pentru companiile care inca fac recrutari prin instrumentele traditionale.

Succes tuturor, in a gasi ceea ce (si cand) avem nevoie! 🙂

Andreea Nichifor

HR Manager

You may also like...