Coronavirusul si managementul imprevizibilului

coronavirusul si managementul imprevizibilului

Lumea este martora unei schimbari radicale in viața cotidiana cauzata de pandemia Coronavirus. Infecția cu Coronavirus, cunoscuta si sub numele de COVID-19, are un impact profund asupra sanatatii și economiei globale. Managementul imprevizibilului a devenit o prioritate in fața unei situatii fara precedent, aducand in prim plan importanta pregatirii si raspunsului adecvat la astfel de evenimente.

Managerierea Coronavirusuui – Modalități și strategii

In anul 2022, eficientizarea, atragerea si pastrarea oamenilor devin prioritati majore pentru marile companii active in Romania.

In aceasta perioada de schimbari rapide si dezvoltare accelerata, organizatiile trebuie sa se concentreze asupra optimizarii resurselor si performantelor, precum si asupra dezvoltarii unei mentalitati favorabile cresterii si inovatiei (pentru managementul Coronavirusului).

In urma studiului „Insights from the Top” realizat de compania de Executive Search si Dezvoltare Organizationala K.M.Trust & Partners, am facut o lista cu principalele concluzii privind pandemia si managerierea acesteia:

Eficientizarea, optimizarea resurselor si performantelor

In contextul actual, companiile se confrunta cu nevoia de a eficientiza activitatile, de a optimiza resursele si performantele.

Managerierea Coronavirusului implica si identificarea si implementarea unor procese si tehnologii care sa permita o utilizare mai buna a resurselor disponibile si sa conduca la imbunatatirea performantei organizationale.

Digitalizarea si identificarea resurselor umane potrivite

Digitalizarea este un factor cheie in eficientizarea activitatilor si in obtinerea rezultatelor dorite.

Companiile trebuie sa investeasca in tehnologii avansate si sa adopte solutii digitale care sa le permita sa-si imbunatateasca procesele interne si sa se adapteze rapid la schimbarile pietei.

Observarea evolutiilor pandemiei de Covid-19

Pandemia de Covid-19 a adus provocari semnificative pentru companii. Este esential ca organizatiile sa observe cu atentie evolutiile pandemiei si sa ia masuri adecvate pentru a se adapta la schimbarile generate de aceasta.

Managementul imprevizibilului

Intr-un mediu in continua schimbare, managementul imprevizibilului devine o prioritate majora. Companiile trebuie sa fie pregatite sa faca fata situatiilor neprevazute si sa dezvolte strategii flexibile care sa le permita sa se adapteze rapid la schimbarile de pe piata.

Transformarea culturala in organizatii

Transformarea culturala reprezinta o alta prioritate pentru companii. Este important sa se creeze o cultura organisationala puternica, care sa promoveze valorile companiei si sa stimuleze inovatia si performanta.

Componenta „mindset” – cheia performantei

Mindset-ul sau mentalitatea este un element esential in obtinerea performantei si a rezultatelor dorite. Managerii de top inteleg importanta dezvoltarii unui mindset pozitiv si favorabil cresterii si inovatiei.

Atragerea si mentinerea talentelor potrivite

Atragerea si mentinerea talentelor potrivite reprezinta o provocare pentru companii. Este esential ca organizatiile sa dezvolte strategii eficiente de recrutare si sa creeze un mediu de lucru atractiv, care sa stimuleze angajatii sa ramana in cadrul companiei pe termen lung.

Imbunatatirea coeziunii echipelor

Coeziunea echipelor este un factor cheie in obtinerea performantei organizationale. Companiile trebuie sa dezvolte strategii si programe care sa promoveze colaborarea si comunicarea eficienta intre membrii echipei.

Masurarea performantelor prin indicatori financiari

Indicatorii financiari raman principalul instrument de masurare a performantei companiilor. Executivii se concentreaza in continuare pe indicatori precum EBITDA, ROA si ROE pentru evaluarea performantei financiare.

Rata de intoarcere a investitiei in invatare (Return on Learning)

Totusi, exista o tendinta crescanda de a masura si rata de intoarcere a investitiei in invatare (Return on Learning). Acest indicator reflecta eficienta programelor de invatare si dezvoltare si contribuie la evaluarea performantei organisationale in contextul schimbarilor si dezvoltarii continue.

Satisfactia clientilor si retentia angajatilor

Satisfactia clientilor si retentia angajatilor sunt factori importanti in evaluarea performantei companiilor. Executivii chestionati au subliniat importanta acestor indicatori, care reflecta succesul in crearea si mentinerea relatiilor de afaceri durabile.

Mentorat si dezvoltare organisationala

Componentele de mentorat si dezvoltare organisationala sunt considerate esentiale pentru cresterea si dezvoltarea angajatilor. Companiile trebuie sa ofere programe si resurse adecvate pentru a sprijini dezvoltarea continua a competentelor si abilitatilor angajatilor.

Importanta echilibrului si antrenamentului mental

Pentru a face fata cerintelor si presiunilor mediului de afaceri, managerii de top recunosc importanta echilibrului si antrenamentului mental. Un stil de viata echilibrat si antrenamentul mintii sunt considerate metode eficiente pentru a gestiona stresul si a obtine claritate si calm.

Daca sunteti in cautarea unei solutii pentru afacerea dumneavoastra in aceasta perioada incerta, va recomandam leasingul de personal. Este o modalitate excelenta de a reduce costurile si de a rezolva temporar problema deficitului de personal.

Daca aveti nevoie de mai multe informatii despre acest subiect, va invitam să apelati la serviciile noastre de recrutare si selectie personal.


Doriți sa descoperiti cum va putem fi de ajutor??


Cereti o oferta

Consecintele pandemiei asupra mediului profesional

Contextul global al aparitiei si raspandirii Coronavirusului, cu toate consecintele sale, pare desprins dintr-un roman distopic.

Omenirea este nevoita sa faca fata unui dusman invizibil, cu efecte insa dintre cele mai vizibile medical dar mai ales economic.

Masurile drastice luate pentru stoparea raspandirii virusului creeaza blocaje economice in lant, “victimele” din linia intai fiind companiile aeriene, turismul si sectorul HORECA, urmate strans de serviciile din industria evenimentelor. De asemenea, ca urmare a reducerii mobilitatii oamenilor si prin efectul de domino al sistarii activitatii economice, companiile sunt fortate sa isi reconfigureze nevoile de recrutare. 

Recrutarea, ca domeniu de activitate, are in acest context de suferit, angajatorii fiind in situatia in care trebuie sa se gandeasca la solutii de supravietuire economica in cele mai sumbre scenarii – din pacate, inca nu se pot simula pe deplin efectele economice impuse de reducerea la minim a interactiunii sociale, intrucat nu exista un orizont clar de timp cu privire obtinerea unui vaccin sau tratament si/sau la stoparea raspindirii virusului. 

Tinand cont de acest fapt, se prefigureaza reduceri de personal iar printre cei dintai afectati vor fi angajatii cu contracte de munca incheiate pe perioada determinata. Putem afirma ca in urmatoarea perioada activitatea de recrutare se va contracta puternic.

In aceasta perioada cei mai multi dintre noi vom duce o lupta stransa pentru supravietuire financiara, tinand cont de faptul ca nici persoanele fizice, nici cele juridice nu dispun de rezerve financiare pentru gestionarea situatiilor de criza pe termen mediu.

Totusi, sunt domenii care, cel putin intr-o prima faza a decelerarii economice, par si foarte probabil vor ramane castigatoare: retailul – in special furnizorii de alimente si industriile legate de acestea (productie, aprovizionare), companiile de curatenie si dezinsectie pentru spatiile de birouri, industria farma.


Doresti sa iti gasim un job mai bun?


Trimite-ne un CV

Vulnerabilitati si perspective de schimbare

Criza generata de Coronavirus aduce in prim plan anumite puncte vulnerabile si potentiale schimbari de paradigma.

La nivel local ne putem astepta sau, cel putin, ar fi de dorit sa se intample urmatoarele lucruri:
  • In ce priveste tehnicile de recrutare, atat angajatorii potentiali dar si furnizorii de servicii de profil sa devina mai receptivi la utilizarea interviurilor pe skype sau whatsapp, aceasta metoda putand deveni tot mai raspandita;
  • Angajatorii, dar si angajatii, se vor familiariza si vor introduce tot mai mult telemunca si munca de acasa in modul de desfasurare a activitatii profesionale;
  • Fortat de situatie, sistemul birocratic s-ar putea digitaliza tot mai mult;
  • Sistemul de invatamant va avea nevoie sa introduca solutii pentru invatamantul online si invatamantul de acasa;
La nivel global, anumite transformari si-ar putea face loc:
  • Disparitia anumitor gesturi sociale de politete– de exemplu, strangerea de mana;
  • Un avant al realitatii virtuale dar si al consumului acesteia – pentru evenimente cu numar mare de participanti sau chiar servicii de turism, vizitarea (contra-cost) a unor muzee, crearea de cafenele virtuale pentru socializare in grupuri;
  • Implementarea unor solutii pentru a preveni poluarea la nivel global – de exemplu, ar putea fi propusa si implementata solutia “inghetarii” activitatii economice si limitarea traficului o zi pe luna;
  • Regandirea modului de organizare a spatiilor pentru birouri – trecerea de la “open-space” la spatii socio-profesionale mai segmentate;
  • Mutarea accentului de la planurile de creditare la cele de economisire, pentru/de catre persoane fizice si companii;
  • Introducerea de sisteme de dezinfectie si a unor sisteme de diagnosticare rapida a maladiilor inalt contagioase in aeroporturi;
  • Dezvoltarea si popularizarea unor platforme pentru consultatiile medicale online in timp real, pentru afectiunile medicale care permit aceasta abordare;
  • Elaborarea unui plan global de investitii si alocare de resurse pentru schimbari climatice globale si efectul unor potentiale cataclisme, cercetarea medicala, controlul pandemiilor din punct de vedere medical dar si pentru sustinerea macro-economica;
  • Intr-un viitor apropiat s-ar putea prefigura nevoi noi in recrutare, ca urmare a aparitiei unor profesii generate de regandirea modului de abordare a situatiilor critice la nivel global.

Un alt articol de-al nostru care s-ar putea sa va capteze atentia – Ghid complet pentru reusita la interviul de angajare.


Doriti sa aflati cum va putem ajuta?


Cereti o oferta