Fie că îți dorești să recrutezi candidați noi sau să pui accentul pe reținerea angajaților existenți, este important să știi ce își doresc oamenii care lucrează în echipa ta, astfel încât să poți veni în întâmpinarea așteptărilor acestora.
O echipă mulțumită de condițiile oferite de angajator va lucra întotdeauna cu mai multă energie și eficiență decât una demotivată. Descoperă în continuare care sunt cele mai întâlnite așteptări de la locul de muncă în 2021.
Munca remote
Posibilitatea de a lucra remote a devenit unul dintre factorii principali care contează în alegerea unui loc de muncă.
Prin urmare, viitorul se anunță mult mai flexibil din acest punct de vedere. Dacă îți dorești să fii un angajator preferat, încearcă să oferi și tu această variantă, chiar dacă nu este vorba despre varianta full remote, ci mai degrabă despre un mediu de lucru hibrid, care combină munca la birou cu cea remote.
Dacă ești în căutarea unor informații privitoare la locurile de muncă îm care se poate lucra remote, te invităm să citești un alt articol interesant de-al nostru, intitulat Cele mai căutate meserii: Ghid pentru alegerea carierei tale.
Munca realizată cu scop
Evident că fiecare companie are propriul său obiectiv, pe care se străduiește să îl atingă, însă cât de important este acesta pentru angajați?
Indiferent de domeniul de activitate, echipa ta ar trebui să se simtă implicată în ceea ce se întâmplă la locul de muncă, astfel încât fiecare persoană să își poată înțelege rolul și să simtă că propria contribuție contează.
Un alt aspect important pe lista de așteptări de la locul de muncă ține de contribuția companiei la construirea unei societăți mai bune.
Într-un sondaj realizat de PWC la nivel global, 75% dintre respondenți au spus că își doresc ca locul lor de muncă să aibă un impact pozitiv asupra societății, iar 46% chiar au declarat că scopul final este mai important decât partea financiară.
Nu trebuie să conduci neapărat un ONG pentru ca angajații tăi să simtă că îi ajută pe cei din jur prin ceea ce fac: orice produs bine realizat sau serviciu bine livrat poate schimba în bine viața celor care îl achiziționează.
De aceea, este esențial să pui la punct o cultură internă puternică și să te asiguri că angajații cunosc și înțeleg misiunea, viziunea și obiectivul companiei.
Echilibrul viață personală – profesională și buna comunicare
După o perioadă tensionată și plină de neprevăzut, angajații își doresc să poată face parte din nou dintr-o echipă unită, în care să se simtă integrați și cu care să poată comunica în mod firesc.
De aceea, comunicarea între colegi sau cea între conducere și angajați ar trebui să ocupe un loc central pe lista ta de preocupări, dacă vrei ca echipa ta să lucreze eficient și cu plăcere.
De la discuții față în față și ședințe de echipă până la evenimente cu angajații – fie ele și online – menține legătura cu oamenii cu care lucrezi și fă în așa fel încât nimeni să nu se simtă exclus sau neînțeles.
Tot din punctul de vedere al aspectelor pozitive la locul de muncă, asigură-te că angajații tăi au destul timp pentru ei înșiși, încât să nu ajungă la epuizare fizică și emoțională, experimentând cunoscutul sindrom de burnout.
Conform unui studiu al platformei Indeed, burnout-ul este în creștere în ultimul an, angajații fiind stresați de contextul social și cel economic, ceea ce îi face să resimtă și mai mult stresul de la birou.
În plus, deși munca de acasă aduce în mare parte beneficii, delimitarea vieții profesionale de cea personală poate fi mai dificilă atunci când biroul se află în propria locuință.
Încurajează-ți angajații să își ia zile libere când au nevoie și nu încuraja munca după program. Oferă-le carduri pentru activități de timp liber, pentru a-i motiva să iasă din rutină și să se relaxeze la final de zi.
Beneficiile extra salariale
Când vine vorba despre așteptările angajatului de la angajator, beneficiile extra salariale au devenit deja un aspect de bază, discutat încă din cadrul interviului de angajare.
Din fericire, facilitățile fiscale ale beneficiilor îți permit să acorzi astfel de avantaje fără a dezechilibra bugetul companiei.
Pentru a te ajuta să rămâi un angajator căutat, poți apela la o gamă variată de beneficii extra salariale, ușor de adaptat la nevoile echipei tale: carduri de masă, carduri cadou, carduri pentru activități culturale, carduri de vacanță și abonamente dedicate activităților sportive.
Dacă ești în căutarea unui job, noi venim în ajutorul tău cu o soluție completă și personalizată – serviciile noastre de recrutare și selecție personal.
Știm că găsirea locului de muncă potrivit poate fi un proces dificil și frustrant, de aceea ne-am specializat în identificarea și potrivirea candidaților cu posturile vacante, luând în considerare atât abilitățile lor, cât și interesele personale.
Alte informații importante privind așteptările candidaților
Ca recruiter si in postura de HR generalist/manager am pus intotdeauna accent pe aspectele care ii intereseaza pe candidati/angajati cand isi schimba un loc de munca, fiind piloni in intelegerea asteptarilor, motivatiei de baza, analiza satisfactiei fata de un loc de munca.
Comparand asteptarile candidatilor avute fata de viitorul loc de munca si ceea ce ii motiveaza in cautari/mentinerea unui job in cele doua perioade – era „boom-ului economic” si dupa inceperea crizei, acestea difera esential.
Astfel, pana in 2009-2010 majoritatea candidatilor, indiferent de nivelul de cariera la care se aflau, puneau pe primul loc perspectivele de dezvoltare profesionala si salariul pe care viitorul angajator le-ar putea oferi, pe langa mediul organizational (comunicarea cu superiorii si colegii, politicile organizationale, conditiile de lucru).
Dinamica pietei locurilor de munca dupa inceperea crizei a schimbat asteptarile candidatilor in fata unei noi provocari profesionale si ceea ce ii motiveaza in alegerea unui loc de munca/mentinerea acestuia.
Astfel, candidatii au inceput sa puna accent pe stabilitatea pe care angajatorii o ofera, siguranta locului de munca si a remuneratiei, tipul contractului de munca (ne/determinat), inaintea altor foloase pecuniare sau avantaje oferite de angajator pentru a-i atrage si motiva.
Inainte de criza, motivatia schimbarii locului de munca era legata de avansarea in cariera sau o remuneratie mai buna, pe cand in prezent candidatii isi schimba locul de munca pentru un plus de stabilitate, urmare a constrangerilor intervenite (restructurare, optimizare de costuri, cresterea contractelor de munca pe perioada determinata, s.a.m.d.).
Am fost martor asadar, faptului ca datorita conditiilor dictate de piata, candidatii si-au regandit asteptarile si motivatia, punand pe primul plan stabilitatea locului de munca si siguranta remuneratiei.
Candidatii sunt dispusi sa accepte schimbari ale locului de munca pe acelasi salariu sau mai mic, depinzand de statusul profesional din acel moment (daca sunt angajati sau nu; daca au/se va intocmi un contract ne/determinat, s.a.m.d.). Reversul medaliei este acela ca viitorii angajati iau in considerare mai mult decat in trecut balanta munca-timp personal.
In concluzie, accentul motivatiei candidatilor cade pe securitatea locului de munca, iar printre criteriile cele mai importante de evaluare ale acestora se vor regasi marimea firmei, vechimea ei in piata, tipul contractului de munca (ne/determinat) ce urmeaza a fi incheiat in cazul angajarii.