Acordarea de tichete cadou in campanii de promovare

Tichetele cadou reprezintă o modalitate eficientă prin care companiile pot motiva angajații și pot stimula loialitatea clienților. O utilizare strategică și bine planificată a acestor tichete poate spori implicarea în campanii de marketing și poate susține eforturile de promovare ale companiilor.

Tichete cadou legislație

Tichetele cadou reprezintă avantaje în natură, potrivit art. 55 alin. (3) lit. h) din Codul fiscal. Legea tichetelor cadou este Legea nr. 193/2006 privind tichetele cadou, actualizată cu modificările ulterioare, și de HG nr. 1317/2006, care aprobă normele metodologice asociate acestei legi.

Persoanele care pot acorda tichete cadou

Conform prevederilor art. 1 și art. 2 din Legea 193/2006 (tichete cadou legislație), tichetele cadou pot fi acordate de următoarele entități:

  • Societăți comerciale, regii autonome, societăți și companii naționale, instituții din sectorul bugetar, unități cooperatiste, precum și alte persoane juridice;
  • Persoane fizice care încadrează personal pe baza de contract individual de muncă.

Scopul și utilizarea tichetelor cadou

Potrivit art. 2 alin. (1) din Legea 193/2006, tichetele cadou pot fi utilizate pentru:

  • Campanii de marketing și studiul pieței;
  • Promovarea pe piețe existente sau noi;
  • Cheltuieli de protocol;
  • Cheltuieli de reclamă și publicitate;
  • Cheltuieli sociale.

De asemenea, conform alin. (2) din legea tichetelor cadou, angajații care beneficiază de tichetele cadou pot beneficia și de tichetele de creșă.


Doriti sa aflati cum va putem ajuta?


Cereti o oferta

Fiscalitate și deductibilitate

În conformitate cu art. 12 din Legea 193/2006, sumele corespunzătoare tichetelor de creșă acordate de angajator, în limitele valorii nominale prevăzute la art. 7, se încadrează în categoria cheltuielilor sociale deductibile limitate, în conformitate cu dispozițiile art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Suma corespunzătoare tichetelor cadou și tichetelor de creșă nu se iau în calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat, la stabilirea drepturilor și obligațiilor care se determină în raport cu venitul salarial.

Pentru informații suplimentare, puteți citi un alt articol interesant de-al nostru, intitulat Piața muncii în România – Tendințe, oportunități și sfaturi.

Implicații fiscale și acordare avantaje în natură

În situația în care societatea nu poate face dovada utilizării tichetelor cadou în scopurile prevăzute de articolul al 2-lea din Legea 193/2006 (campanii de marketing, promovare, etc.) și le acordă pur și simplu salariaților ca un beneficiu pentru activitatea desfășurată, acestea sunt considerate avantaje în natură.

Avantajele în natură sub formă de tichete cadou vor fi impozitate conform prevederilor din Titlul II al Codului fiscal (impozit pe venit de 16%) și vor afecta deducerea personală a salariaților.

Echipa noastră, prin serviciile de Consultanță HR, vă poate oferi suport deplin în toate aspectele legate de acordarea tichetelor cadou în cadrul campaniilor de promovare.

Cu o vastă experiență în domeniul legislației muncii și al beneficiilor acordate angajaților, suntem pregătiți să vă asistăm pentru a vă asigura că acordarea tichetelor cadou respectă în totalitate reglementările legale și fiscale în vigoare.

Mai multe informații despre acordarea tichetelor cadou

Acordarea de tichete cadou ca beneficiu angajatilor a reprezentat pentru angajatori, inca de la legiferarea acestora in anul 2006, un instrument la indemina, dar in acelasi timp ambiguu, datorita lacunelor si neclaritatilor legislative.

Legea 193/2006 privind acordarea de tichete cadou si a tichetelor de cresa prevede ca acestea se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclamă şi publicitate, precum şi pentru cheltuieli sociale.

Daca utilizarea pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclamă şi publicitate nu se adreseaza salariatilor unor companii, acestea pot fi acordate de catre angajatori catre salariati pentru cheltuieli sociale, fara a exemplifica prin norme metodologice tipul de cheltuieli sociale si o eventuala limitare a acestora.

Pana la promulgarea si publicarea Noului Cod Fiscal – Legea 227/2015, reglementarea acordarii de tichete cadou era interpretabila, atat pentru angajatori cat si pentru organele fiscale, nefiind clarificate incadrarea cheltuielilor sociale pentru care acestea puteau fi acordate.

Incepand cu ianuarie 2016, data la care vor intra in vigoare prevederile Noului Cod Fiscal, putem spune ca beneficiem de o clarificare a cadrului legal in ce priveste acordarea tichetelor cadou salariatilor.

Astfel ca, la art. 76 (3) litera h din Noul Cod Fiscal – Legea 227/2015, tichetele cadou sunt prevazute ca avantaje in natura impozabile, cu exceptia destinatiilor si limitelor de la alin. 4 litera a aceluiasi articol.

Apar astfel in legislatie specificate situatiile si limitele in care pot fi acordate tichete cadou catre salariati pentru cheltuieli sociale:

  • Cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori salariatilor in beneficiu propriu cat si in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului sau a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 Martie in limita a 150 de ron/salariat pentru fiecare eveniment.

Noutatea introdusa de catre prevederile Noului Cod Fiscal- Legea 227/2015 o reprezinta neimpozitarea tichetelor cadou acordate salariatilor pentru cheltuielile sociale mentionate mai sus, fata de prevederile vechiului Cod Fiscal ce va fi valabil pina la data de 31 decembrie 2015.

Ramine totusi neclarificat in ce situatie tichetele cadou reprezinta avantaj in natura catre salariati si devin impozabile conform art 76 (3) litera h din Noul Cod Fiscal – Legea 227/2015, avand in vedere ca potrivit Legii 193/2006 acestea, cu exceptia acordarii pentru cheltuieli sociale cand nu sunt impozabile, mai pot fi utilizate doar pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama şi publicitate, activitati care nu implica acordarea lor catre salariati.

In asteptarea normelor metodologice la Noul Cod Fiscal – Legea 227/2015, pana la noi completari si lamuriri la art 76 (3) litera h, stim sigur un lucru:

  • Angajatorii pot acorda tichete cadou salariatilor in limita a 150 de ron cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si 8 Martie, iar pentru acestea nu se retin impozit pe venit si contributii sociale.

În concluzie, acordarea de tichete în campaniile de promovare prin legea tichetelor cadou poate aduce multiple beneficii atât pentru companii, cât și pentru beneficiarii acestor tichete.

Această strategie se dovedește a fi o metodă eficientă de a stimula implicarea angajaților, de a atrage noi clienți și de a consolida relația cu cei existenți.


Doresti sa iti gasim un job mai bun?


Trimite-ne un CV