Employer Branding si studii organizationale

Employer Branding

„Brandul de angajator” se rezuma, simplu, la intrebarea si raspunsul ei: „De ce ar lucra candidatul x pentru noi?”, unde x poate fi unul dintre angajatii care poate aduce plus valoare companiei, acel „talent” pe care, nu-i asa, ni-l dorim sa-l atragem intr-un proces de recrutare. „Brandul de angajator” este definit de reputatia companiei, in raport cu forta de munca.

Cum construiesti brandul de angajator?

S-ar putea sa credeti ca nu trebuie sa va faceti griji cu privire la brandul dumneavoastra de angajator daca aveti o companie excelenta si va merge bine. Dar adevarul este ca, desi conteaza, faptul de a avea o companie excelenta nu este suficient.

Din cauza modului in care s-a schimbat lumea in ultimele decenii, este mai greu ca niciodata sa atragi si sa pastrezi talentele de top. Iar daca doriti o strategie pentru a construi o echipa puternica a companiei dvs., atunci trebuie sa va asigurati ca oamenii vad compania dvs. ca pe un loc in care se pot dezvolta.

Aici intervine brandul de angajator. Este modul in care ii faceti pe oameni sa stie ce face compania dvs. speciala si de ce ar trebui sa doreasca sa lucreze acolo – si merge dincolo de simpla postare online a anunturilor de angajare!

A avea un brand de angajator puternic poate ajuta la atragerea candidatilor de calitate si la pastrarea angajatilor buni – si nu este vorba doar despre ceea ce face compania sau despre cat de multi bani plateste; este vorba si despre modul in care ii trateaza pe cei care sunt deja la bord.

Un brand de angajator puternic va poate ajuta:

  • sa atrageti talente si sa le retineti, reducand riscurile procesului de selectare a candidatilor;
  • sa cresteti angajamentul acestora, dorinta lor de a-si desavarsi pregatirea profesionala si de a o vedea pusa in valoare la maxim;
  • sa reduceti fluctuatiile de personal si rata de rotatie a acestuia.

Oamenii pe care ii pastrezi

Expertiza si echidistanta cerute de elaborarea si implementarea strategiilor de employer branding si a studiilor organizationale se traduc in aportul nostru privind proiectarea instrumentelor potrivite, prelucrarea datelor si prezentarea unui raport complex cu concluzii si recomandari, bazate pe informatii documentate.

Evaluarea angajatilor

Procesul HR de evaluare angajati ofera informatii legate de:

  • proiectarea procedurii, instrumentelor de evaluare, culegerea datelor, analiza si interpretarea acestora, elaborarea rapoartelor de evaluare;
  • aplicarea sistemului de evaluare customizat pe specificul companiei;
  • armonizarea evaluarii cu legislatia si cu alte surse externe de norme si reguli.

Utilitate:

  • analizati activitatea profesionala si rezultatele obtinute de angajați in raport cu cerintele postului si punerea lor in acord cu obiectivele organizatiei;
  • evaluati competente si comportamente legate de munca/atitudine in organizatie;
  • intariti motivatia angajatilor prin: transparenta, oferirea de feedback, propunerea unui plan de cariera/formare profesionala;
  • reamintiti asteptarile managementului, obiectivele si standardele de performanta in organizatia dumneavoastra;

EOS (Employees Satisfaction Survey)

Ofera informatii legate de:

  • impactul politicii de resurse umane implementate;
  • perceptia angajatilor asupra organizatiei;
  • punctele forte si critice prin ochii angajatilor in compania dumneavoastra;
  • perceptia legata de gradul de incarcare a normei la locul de munca;

Utilitate:

  • descoperiti modul in care puteti intari motivatia angajatilor sau identificati factorii de demotivare si sa actionati asupra lor;
  • proiectati instrumente de beneficii si compensatii sau le adaptati la schimbari;
  • previzionati daca va veti confrunta cu o fluctuatie de personal semnificativa in perioada urmatoare;
  • identificati punctele forte la angajati si modelele de leadership eficiente in companie, păentru a le replica;
  • identificati nevoile de schimbare in compania dumneavoastra;

Doriti sa aflati cum va putem ajuta?


Cereti o oferta

Pentru ca efectele sale tintesc, intarind sau slabind puterile in „front” ale angajatorului, in urmatoarele directii:

  • Selectia si recrutarea de personal
  • Retentia de personal
  • Eficienta si productivitatea personalului

… prin raspunsul pe care candidatii, intr-un proces de recrutare, si-l dau la intrebarea: „De ce as lucra sau nu pentru compania x?”. In special candidatii care au ca target cariera, nu doar un loc de munca, vor fi interesati de acest aspect. Nu fara a tine seama de specificul fiecarui post si fiecarei industrii in procesul de recrutare, dar si de alte criterii, vom putea retine ca si indicatori de eficienta ce se coreleaza cu „Brandul de angajator”: numarul aplicantilor la anunturile de angajare, capacitatea de a atrage candidatii activi si latenti, rata de ne/prezentare la interviu si procentul celor care vor accepta/respinge oferta de angajare.

Din structura acestuia fac parte:

  • Valorile, cultura organizationala si procedurile interne
  • Perspectivele de cariera si dezvoltarea profesionala
  • Mediul de lucru (atmosfera, colegii, codul vestimentar, amenajarea sediului)
  • Managementul si leadershipul
  • Sistemul de evaluare si recunoastere a performantelor
  • Procedurile privind procesul de recrutare si inductie
  • Beneficiile pecuniare si non-pecuniare
  • Viziunea companiei pe termen mediu si lung, istoricul sau in piata
  • Renumele companiei in relatia cu clientii si furnizorii

Pentru fiecare candidat/angajat in parte, importanta acestora poate fi, desigur, diferita.

  • Top-Managementul si Middle-Managementul
  • Departamentul de Resurse Umane – aici voi detalia, acesta trebuie sa se concentreze asupra abordarii procesului de recrutare in mod profesionist, sa foloseasca prezentarea companiei ca un instrument de branding, sa prezinte politicile de personal candidatilor/angajatilor in mod transparent. De asemenea, este important ca dupa finalizarea unui proces de recrutare sa se transmita feedback catre candidatii neselectati si sa se respecte promisiunile facute la angajare viitorilor colegi. Pe mai departe, dupa incheierea misiunii de recrutare, este important ca Departamentul Resurse Umane sa fie un catalizator in integrarea noului coleg, sa prezinte acestuia colegii si procedurile companiei, sa solicite feedback si sa aiba in vedere, impreuna cu alti factori de decizie din organigrama companiei, implementarea procesului de evaluare a performantelor, stabilirea si urmarirea planurilor de cariera/formare profesionala/succesiune pentru angajati, a politicii de compensatii si beneficii etc. Te-ar putea interesa si: https://solutiiresurseumane.ro/evaluarea-performantelor-angajatilor/
  • Departamentul de Marketing, Vanzari, s.a.m.d.
  • Numarul de aplicanti la un job vacant in companie (se va tine seama de specificul industriei/postului, perioada in care se face recrutarea, etc)
  • Studiile de opinie privind satisfactia angajatilor in companie, iar ca indicator se poate tine seama de indicele global de satisfactie al angajatilor. Aceste studii nu descriu doar nivelul de satisfactie al angajatilor, ci aduc informatii relevante despre perceptia lor cu privire la organizatia din care fac parte, din toate unghiurile ce intereseaza – vezi si: https://solutiiresurseumane.ro/studiu-de-satisfactie-a-angajatilor/.
  • Interviurile de exit vor furniza informatii valoroase, iar ca indicator vom urmari procentul fluctuatiei de personal (rata de „turnover”). Nu este suficient sa atragem candidatii potriviti intr-un proces de recrutare si in organizatie, retentia este foarte importanta in capitalizarea resurselor umane. Serviciile de outplacement, in cazul unor restructurari colective necesare, vor contribui, de asemenea, la consolidarea, chiar si in aceste conditii, a brandului (te-ar putea interesa si: https://solutiiresurseumane.ro/outplacement/). O experienta pozitiva dintre angajator si angajat va fi intregita si de modul in care relatia dintre parti s-a incheiat.
  • Studiile de satisfactie ale clientilor, respectiv studiile de notorietate adresate acestora/consumatorilor/candidatilor.

Informatiile de mai sus, coroborate, vor oferi o sinteza a punctelor forte si punctelor slabe/de imbunatatit, in vederea consolidarii „Brandului de angajator”.

Desi am fi tentati sa credem acest lucru, un brand puternic de angajator nu este apanajul multinationalelor ori al companiilor cu renume in piata. Un brand puternic pot construi si firmele mici sau medii, uneori acestea putand oferi oportunitati si un mediu de lucru foarte atractive pentru candidati/angajati. Important este ca, prin tot ceea ce compania face, sa reuseasca sa transmita urmatorul mesaj candidatilor in procesul de recrutare/angajatilor sai: „ne tratam cu seriozitate angajatii, iar timpul petrecut de acestia alaturi de noi este timp castigat”.

Dacă vrei să afli mai multe despre construirea brandului de angajator, aruncă o privire la articolul nostru despre cultura organizațională, care vine în ajutorul tău cu informații privind tipurile de culturi, beneficiile acestora și cum poți crea o cultura organizațională pozitivă.


Doriti sa aflati cum va putem ajuta?


Cereti o oferta

Alte servicii din sfera studiilor organizationale

  • EXIT INTERVIEW
  • EVALUARI PSIHOLOGICE CU LICENTA: de personalitate, de aptitudini si cognitive
  • STUDII SALARIALE / BENCHMARKING